Lake Geneva

Igår (lördag), så spenderade jag, min vmamma, J, S mormorn och morfarn en dag på Lake Geneva. Jag knäppte några bilder och denna första bild tyckte jag stämde rätt bra in på hur det ser ut där! Det är inga små hus om man säger så. Mormorn och morfarn hade ett hus där, men de sålde det för ca 20 år sedan och det var tydligen till salu igen. Jag fick reda på priset och det var ute på marknaden för 2 miljoner dollar och det var jättefint, men det fanns vääääldigt många andra hus som var mycket finare och större! Och alla hus har egen sjötomtstrand, brygga och båthus eller nått slags "skjul" (kom inte på nått bättre ord) att ha sin båt i, och DET va inte billigt! När de hade sitt hus kostade tomten intill sjön 10 000 dollar/foot. Fatta vad det kostar idag! Men det var så otroligt skönt att bara åka runt på sjön, titta på hus och bara slappna av. Barnen doppade fötterna i vattnet, men det är inte så varmt än, så de ville inte bada. Det finns också en gångväg runt hela sjön och den är på ca 4 mil. Det skulle va en bra start på dagen, och gången går intill sjön hela tiden, så man ser sjön och sen går man ungefär på folks tomter. Alla som har sjötomt måste ha en gångväg för allmänheten, så de kan ta sig runt!





Vid 226 bodde de innan, och det är det vita huset, som man ser lite av, som de ägde.





Denna är tillägnad min älskade mamma :)



J, längst fram i båten!



Detta hus var lite som en kopia av den 3:e presidentens hus, tydligen ..



Och denna bild får avsluta detta inlägg. S, jag och J med Lake Geneva i bakgrunden :)





Kommentarer
Postat av: Mamma

VILKA HUS!!Vakul att få åka sjövägen och se husen.

Snygga däckstolar!!

2011-06-20 @ 07:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0