D-town

Hej och hå!

I lördags träffade jag 4 andra svenska au pairer och hade jättekul! Det började med att jag träffade Mathilda på stationen för att ta oss till Taste of Chicago. Vi gick dit, köpte lite mat och blev mätta direkt! Det var så varmt och svettigt, så vi gick därifrån efter kanske 1-2 timmar, och gick emot Millenium Park, där vi träffade Izabelle och Jeanette. Alla var så himla roliga och lätta att prata med. Efter vi stått där och pratat ett tag kom Madeleine och joinade. Jag, Mathilda och Madeleine begav oss till Navy Pier för att titta upp en arkitekttur man kan åka på floden. Den var lite dyr, men det är något man bara måste göra minst en gång! Och den visade sig vara riktigt intressant och man såg andra delar av Chicago, som var SÅ mysiga! Turen var på en timme, så när vi kom tillbaka till Navy Pier, gick vi tillbaka till Millenium Park, men tog gångvägen längs med floden, riktigt mysigt! Vi mötte upp Izabelle och Jeanette igen och käkade pizza med dem! Jag hade absolut inte räknat med att komma hem efter 11 på kvällen, men jag hade en riktigt bra och rolig dag! Sådana dagar välkomnar med öppen famn!

Här är lite bilder. Orkar inte lägga upp allt för många, för varje bild tar någon minut, men jag lägger upp nästan alla på Facebook!





Ett galet bra trumgäng som satt på trottoaren. Skulle precis börja filma när de slutade spela



Madeleine och Mathilda :)



Ett utav de supermysiga ställena man såg från båtturen



Det här stället var så otroligt härligt! Arkitekten till detta hus var tydligen "besatt" av trianglar. Kommer inte ihåg hans namn, men han hade ritat flera byggnader i Chicago och alla var i mönstret triangel!

Har som sagt massa mer bilder, men jag lägger upp dem på Facebook :)

Sammanfattning=Bra helg!! ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0