Tillbaka, ungefär

Nehe, det har vart riktigt dålig uppdatering här på sista tiden! Jag har absolut ingen ursäkt, utan det har bara vart att jag inte har orkat! Så nu har jag mycket att berätta, kommer bli ett superlångt inlägg!

I måndags var det 4th of July och jag firade inte det något speciellt. Det var parad och grejer i Riverside, men jag såg inte paraden (hörde den dock, då den va utanför huset). Men efter 11 så tog jag mig i kragen och gick och letade upp min vmamma, S och J nere i Riverside och gick och tittade. Det var hoppborgar, tattueringar för barnen, grillning och massa mer! Jag kom ju ganska sent, så vi gick tillbaka framåt 11.30.



Riverside



En glad J, som vann springtävlingen!



Halva familjen



Jag och de galna två

Så detta var lite bilder från 4th of July. Resten utav dagen jobbade jag 2-6.30 och efter det grillade vi hos mormorn och morfarn och hade lite mysigt. Det var en bra dag, helt OK. I och med att man inte är Amerikan, så är det svårt att verkligen leva sig in i denna högtid och verkligen fira den. Men det va liv och rörelse och massa fyrverkerier på kvällen och hela natten!


Nu till i onsdags. Jag jobbade 9-4 och träffade Paige och hennes kompis Alex och de tog mig till Cheesecake Factory i Oakbrook. Det var hur gott som helst! Deras meny på Cheesecake tar hundra år att gå igenom, så jag läste några och bestämde mig direkt. Om jag hade fortsatt att läsa, så hade jag aldrig kunnat bestämma mig, men det blev Reese's Peanutbutter and Chocolate Cheesecake! Jag åt knappt hälften, så jag fick den i en doggybag och ta med hem. Jag hade ju något att se fram emot dagen efter. Visst man blir jättemätt, men det är så gott så man vill bara fortsätta äta och äta! Efter det åkte vi och spelade beachvolley (sandvolley, vi var inte på någon strand) med Paige's jobbarkompisar. Riktigt roligt och mitt lag var faktiskt ganska bra ;) Vi var ca 25 pers allt som allt, så det var mycket folk men det var riktigr roligt att verkligen få uppleva vad Amerikaner gör och se hur de uttrycker sig och hur de beter sig. Inte helt olikt från hemma, bara att alla är mer öppna och framåt! Jag rundade av kvällen lite efter 10, i och med att jag jobbade dagen efter och det var ett 10-timmarspass också. Jag va rätt trött dagen efter, men det får man ta! Så det var min onsdag. Alltid kul att ha något att göra under veckan också, då går tiden lite fortare!

IDAG har jag varit med Nina på Oak Beach, d-town Chicago. Det var riktigt mysigt och så häftigt att ligga på stranden och titta ut över Chicago Skyline! Det har vart så fint väder här i dag! Eller i några dagar har det vart riktigt härligt väder, väldigt varmt, men inte så fuktigt, så man har kunnat va ute utan att börja svettas ihjäl! Tog lite bilder från stranden och på vägen dit. Vi gick dit och tillbaka, så har fått riktigt bra promenader idag! Funderar ändå dock på att ta en powerwalk nu när det har svalnat av lite, men har skoskav, så jag får testa skorna först! Sedan gick vi State St. tillbaka och tog lite bilder där också. Helt lagom dag, inte massa hektiskt och kom inte tillbaka så sent, lite efter 6.



Vi gick längs med Lake Shore Dr, vid vattnet, till stranden. Och då har man denna syn bakom (eller jämte) sig.





Navy Pier



Oak Beach och en del utav Chicago Skyline, där man ser Hancock Tower



Oak Beach

Jag har tyvärr inte så mycket bilder på mig och människor, jag ska bättra mig på den punkten! :)

Så, det var allt för nu. Ska bättra mig på att uppdatera, så det inte blir så himla långa inlägg!

Nu ska jag se vad kvällen har att erbjuda!

Ha en bra kväll och söndag allihopa!
Julia









Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka härliga bilder och vilken mysig strand!

Puss och kram!

2011-07-10 @ 09:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0