KABOOM!

Igår (månsdag) var det ett riktigt oväder på morgonen, så vi alla gick ner i källaren och väntade på att det skulle dra över. Så när vi sitter där nere, ja då försvinner elen! Det blev en så kallad "brown out" (tror jag), så man kunde sätta på lampor osv, men de lös väldigt svagt. Så kyl, frys, TV-apparater, spis, micro och allt du kan tänka dig, funkade ju inte! Och självklart fungerad inte AC:n heller, så det blev så fruktansvärt varmt inne, så vi har hållt till nere i källaren, där det alltid är svalt och skönt. Men det var en mycket jobbig dag igår och delvis idag, då strömmen inte kom tillbaka förän vid 4 på eftermiddagen idag. Så det blev totalt 31 timmar utan el! Och tidigare idag, så försvann elen totalt! Jag fick sova nere i källaren på soffan, för i och med att jag bor högst upp, så stiger all värme upp till mig. Så det var varmt inne och varmt och fuktigt ute, så det var över 90 F uppe hos mig!! Helt fruktansvärt varmt. Jag försökte somna uppe hos mig, men jag tror jag låg och vred och vände på mig i 45 min, sen gick det inte mer, så jag tog mitt pick och pack och gick ner till källaren.

Så jag har haft två ganska jobbiga dagar bakom mig, men de är över nu, TACK OCH LOV!!

Nu sitter jag och tittar på dagens Allsång på Skansen. Kan ju inte säga att det är mina favoritartister, men det är underhållande och det får en att tänka tillbaka på alla gånger man suttit med päronen hemma, och mamma har tagit i för fulla muggar och man blev så irriterad. Men helt plötsligt så saknar man det istället :P

En liten uppdatering, i och med att jag inte kunde skriva något igår!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0